Katte til formidling

Ved interesse i en af vores killinger, ungkatte eller voksne kontakt da rikke@foreningensimba.dk for at høre mere samt aftale besøg 😊
Ved besøg bedes der til hver en tid sprittes hænder af ved ankomst, der forefindes håndsprit hos plejefamilien.

Katte til formidling på Sjælland – http://foreningensimba.dk/sjaelland/

Alle foreningens killinger og katte er i pleje i private hjem, hvor de er en del af familiens hverdag med adgang til hele huset, mulighed for at putte i sengen og sofaen. De bliver derfor vant til alle hverdagens lyde og omskifteligheder, hvilket giver mentalt stærke killinger og katte , med masser af selvtillid og gå-på-mod.
De fodres alle med kornfrit foder jf. foreningens fodervejledning, medmindre der er særlige forhold.
Foreningen Simbas fodervejledning August 2019

Principper for formidling:
Foreningens katte/killinger formidles som indekatte evt. med adgang til løbegård eller kattesikret altan, de formidles dermed IKKE til fritløb.
Formidlingssum for en killing og en ungkat kr. 1200-, der skal være en anden social kat i hjemmet, ellers skal de ud med en søskende (samlet formidlingssum vil så være kr. 2000,-).
Formidlingssum for en voksen kr. 800,-

Alle vores killinger og katte vil ved formidling være neutraliserede, 2 x vaccinerede, id-mærkede, sundhedstjekkede og behandlet for evt. utøj.

I Danmark siger loven, at husdyr, herunder også katte, skal holdes på egen matrikel:
Bekendtgørelse om loven om mark- og vejfred

For inspiration til løbegårde mm:
katte – byg selv gruppe
Katte-idegruppe-inspiration til selvbyg