Katte til formidling

Ved interesse i en af vores katte kontakt da rikke@foreningensimba.dk for at høre mere samt aftale besøg 😊

JOAN – født ca. 25/5-20

9260 Gistrup – kr. 800

Joan blev efteråret 2020 indfanget på en foderplads sammen med sine tre søskende, ingen af dem var vant til kontakt med mennesker. Men efter tålmodig og kærlig indsats fra vores plejefamilier, er alle fire blevet vant til mennesker, og nyder livet indendøre.

Joan er den skønneste charmør. Hun vil dog ikke kæles for altid, men når hun kommer og skyder ryg, så vil hun gerne kæles for. Bedst er det, hvis hun vender sig og begynder at gå et par skridt. Så bliver hun helt ultra glad for at blive kælet med.

Plejemor fortæller: Hun er en helt vidunderlig lille skabning, som holder et øje på os – og ofte lidt på afstand, men hun flygter ikke mere, hvis vi går forbi hende. Hun har fået en ro i forhold til mennesker som gør, at hun sagtens kan omplaceres nu. Dog skal hun nok ikke ud, hvor der er mindre børn, da larm kan freake hende lidt ud. OG så skal man forvente, at kæl er på hendes præmisser, men kan man affinde sig med, at hun ikke er en løfte på, kæle, nusse kysse kat, så får man en helt vidunderlig og vanvittig smuk og dejlig pige.
Hun er vildt spøjs og legesyg og hun er faktisk heller ikke bange for vores store hund. Joan kan sagtens fungere som enekat eller i selskab med en rolig voksen kat.

Joan er ikke den ideelle skødekat, da hun ikke ligger på en. Dog kan hun godt lide at ligge ved ens ben om natten. Om morgenen kommer hun hen og siger godmorgen og ”dutter” lidt med poterne. Enkelte gange har vi oplevet, at hun går helt op på brystet af os, for at sige godmorgen.
Om aftenen elsker hun at ligge i sofaen sammen med os. Ikke helt tæt, men tæt nok på, at hun liiiiige kan dutte os med poten i ny og næ. Og så render hun rundt omkring nakken af os …. Sikkert bare fordi hun kan.

Hun er utrolig nysgerrig og vil gerne have en pote med i alt hvad vi laver.
Sengetæppet skal lige fanges og holdes nede, inden sengen kan blive redt. Det er en hel vane efterhånden og vi kan se at hun hygger sig med det.
Alle poser, kasser, skabe, brænde, vasketøj – ja alt skal hun have en pote med i, for det skal undersøges og kvalitetssikres. Intet går forbi hendes nysgerrige næse.

Dyrlægen var ingen problem. Hun fik lov til at vaccinere Joan med det samme og Joan skød ryg lige efter vaccinen, for nu ville hun kæles for. Da dyrlægen var i gang med plejefamiliens hund Maddie, kom Joan hen, for lige at sikre sig, at alt nu foregik som det skulle.

Joan er ikke bange for støvsugeren. Den skal også undersøges og inspiceres, selvom den er i gang. Dog skal den ikke helt tæt på, men hun bliver liggende i sofaen, selvom jeg prøver at støvsuge den. Hun kan godt være en lille smule ”provokerende”, når hun står med poten og prøver at daske til planterne. Hende og alle hendes kumpaner har da også formået at smadre en enkelt plante, hvilket dog nok skal tilskrive de fjolser til mennesker, der havde sat den liiiiiidt for tæt på kanten.

Joan har en forkærlighed for at ligge og at gå på spisebordet. Vi har prøvet at lære hende lidt af med det, men det bliver en udfordring at lære hende, så enten skal man holde fast i ”kampen om bordet” eller bare acceptere, at bordet er hendes område. Joan har sin helt egen charme som kan tryllebinde dem der viser interesse og tålmodighed for hende. Kan man det, så er Joan en helt vidunderlig perfekt kat.

Joan har hos sin plejefamilie adgang til en indhegnet have, hvor hun elsker at være ude, og det vil derfor være en god ting, hvis kommende familie enten kan tilbyde en indhegnet altan eller have.

Joan formidles ikke til fritløb.
For yderligere kontakt rikke@foreningensimba.dk

Alle foreningens killinger og katte er i pleje i private hjem, hvor de er en del af familiens hverdag med adgang til hele huset, mulighed for at putte i sengen og sofaen. De bliver derfor vant til alle hverdagens lyde og omskifteligheder, hvilket giver mentalt stærke killinger og katte , med masser af selvtillid og gå-på-mod.
De fodres alle med kornfrit foder jf. foreningens fodervejledning, medmindre der er særlige forhold.
Foreningen Simbas fodervejledning August 2019

Principper for formidling:
Foreningens katte/killinger formidles som indekatte evt. med adgang til løbegård eller kattesikret altan, de formidles dermed IKKE til fritløb.
Formidlingssum for en killing og en ungkat kr. 1200-, der skal være en anden social kat i hjemmet, ellers skal de ud med en søskende (samlet formidlingssum vil så være kr. 2000,-).
Formidlingssum for en voksen kr. 800,-

Alle vores killinger og katte vil ved formidling være neutraliserede, 2 x vaccinerede, id-mærkede, sundhedstjekkede og behandlet for evt. utøj.

I Danmark siger loven, at husdyr, herunder også katte, skal holdes på egen matrikel:
Bekendtgørelse om loven om mark- og vejfred

For inspiration til løbegårde mm:
katte – byg selv gruppe
Katte-idegruppe-inspiration til selvbyg