Katte til formidling

Ved interesse i en af vores katte kontakt da rikke@foreningensimba.dk for at høre mere samt aftale besøg 😊

LILI – født ca. 1/11-20
5400 Bogense – kr. 1200

Lilli dukkede en dag i januar 2021 pludselig op foran sin plejemors dør, hun var en sølle lille killing, som plejemor straks tog ind og gav mad og væske.
Plejemor fortæller: Lili er en meget lille kat, hun er ikke større end en stor killing. Hun er sky, men følger mig rimelig rundt og holder øje med mig. Når jeg sætter mig i sofaen eller i en stol, så kommer hun og vil meget gerne nusses. Hun løber også altid halvt op af trappen, og kigger efter mig, så skal vi nuller næse.
Hvis jeg tager Lili op så stritter hun imod og vil bare væk – vi arbejder på det, og det er blevet en lillebitte smule bedre, men hun har det bedst med at komme selv. Jeg tror hun under de rigtige forhold vil kunne blive tryg nok til det.
Lili er en lille fin pige, som leger stille og roligt – hun løber nogle gange vildt rundt i huset, men generelt er hun en lille stille kat, som elsker at være tæt ved mig – hun værdiger ikke min mand et blik, han er så heller ikke kattemenneske som mig…..
Lili er bedste venner med hunden og hun gnider dig ofte op af ham.
Lili er en lille petit pige, som er stille og rolig – leger men bider aldrig til. Hun er meget kælen, men der vil hun gerne bestemme hvor meget. Hun er opmærksom og elsker at holde øje med mig. Når vi har gæster gemmer hun sig, er det kun et andet par, så ser de hende, men de kan ikke nusse hende.
Jeg har nogle “kattemennesker” som kommer – og dem hilser hun oftest på.

Lili søger et roligt hjem med få mennesker, en god hund er okay, andre katte er vi lidt usikret på, da Lili ikke er gode venner med plejemors egen kat.
Lili formidles som indekat eller med adgang til indhegnet altan/have.
For yderligere kontakt rikke@foreningensimba.dk

JOAN – født ca. 25/5-20
9260 Gistrup – kr. 800

Joan blev efteråret 2020 indfanget på en foderplads sammen med sine tre søskende, ingen af dem var vant til kontakt med mennesker. Men efter tålmodig og kærlig indsats fra vores plejefamilier, er alle fire blevet vant til mennesker, og nyder livet indendøre.

Joan er den skønneste charmør. Hun vil dog ikke kæles for altid, men når hun kommer og skyder ryg, så vil hun gerne kæles for. Bedst er det, hvis hun vender sig og begynder at gå et par skridt. Så bliver hun helt ultra glad for at blive kælet med.

Plejemor fortæller: Hun er en helt vidunderlig lille skabning, som holder et øje på os – og ofte lidt på afstand, men hun flygter ikke mere, hvis vi går forbi hende. Hun har fået en ro i forhold til mennesker som gør, at hun sagtens kan omplaceres nu. Dog skal hun nok ikke ud, hvor der er mindre børn, da larm kan freake hende lidt ud. OG så skal man forvente, at kæl er på hendes præmisser, men kan man affinde sig med, at hun ikke er en løfte på, kæle, nusse kysse kat, så får man en helt vidunderlig og vanvittig smuk og dejlig pige.
Hun er vildt spøjs og legesyg og hun er faktisk heller ikke bange for vores store hund. Joan kan sagtens fungere som enekat eller i selskab med en rolig voksen kat.

Joan er ikke den ideelle skødekat, da hun ikke ligger på en. Dog kan hun godt lide at ligge ved ens ben om natten. Om morgenen kommer hun hen og siger godmorgen og ”dutter” lidt med poterne. Enkelte gange har vi oplevet, at hun går helt op på brystet af os, for at sige godmorgen.
Om aftenen elsker hun at ligge i sofaen sammen med os. Ikke helt tæt, men tæt nok på, at hun liiiiige kan dutte os med poten i ny og næ. Og så render hun rundt omkring nakken af os …. Sikkert bare fordi hun kan.

Hun er utrolig nysgerrig og vil gerne have en pote med i alt hvad vi laver.
Sengetæppet skal lige fanges og holdes nede, inden sengen kan blive redt. Det er en hel vane efterhånden og vi kan se at hun hygger sig med det.
Alle poser, kasser, skabe, brænde, vasketøj – ja alt skal hun have en pote med i, for det skal undersøges og kvalitetssikres. Intet går forbi hendes nysgerrige næse.

Dyrlægen var ingen problem. Hun fik lov til at vaccinere Joan med det samme og Joan skød ryg lige efter vaccinen, for nu ville hun kæles for. Da dyrlægen var i gang med plejefamiliens hund Maddie, kom Joan hen, for lige at sikre sig, at alt nu foregik som det skulle.

Joan er ikke bange for støvsugeren. Den skal også undersøges og inspiceres, selvom den er i gang. Dog skal den ikke helt tæt på, men hun bliver liggende i sofaen, selvom jeg prøver at støvsuge den. Hun kan godt være en lille smule ”provokerende”, når hun står med poten og prøver at daske til planterne. Hende og alle hendes kumpaner har da også formået at smadre en enkelt plante, hvilket dog nok skal tilskrive de fjolser til mennesker, der havde sat den liiiiiidt for tæt på kanten.

Joan har en forkærlighed for at ligge og at gå på spisebordet. Vi har prøvet at lære hende lidt af med det, men det bliver en udfordring at lære hende, så enten skal man holde fast i ”kampen om bordet” eller bare acceptere, at bordet er hendes område. Joan har sin helt egen charme som kan tryllebinde dem der viser interesse og tålmodighed for hende. Kan man det, så er Joan en helt vidunderlig perfekt kat.

Joan har hos sin plejefamilie adgang til en indhegnet have, hvor hun elsker at være ude, og det vil derfor være en god ting, hvis kommende familie enten kan tilbyde en indhegnet altan eller have.

Joan formidles ikke til fritløb.
For yderligere kontakt rikke@foreningensimba.dk

Alle foreningens killinger og katte er i pleje i private hjem, hvor de er en del af familiens hverdag med adgang til hele huset, mulighed for at putte i sengen og sofaen. De bliver derfor vant til alle hverdagens lyde og omskifteligheder, hvilket giver mentalt stærke killinger og katte , med masser af selvtillid og gå-på-mod.
De fodres alle med kornfrit foder jf. foreningens fodervejledning, medmindre der er særlige forhold.
Foreningen Simbas fodervejledning August 2019

Principper for formidling:
Foreningens katte/killinger formidles som indekatte evt. med adgang til løbegård eller kattesikret altan, de formidles dermed IKKE til fritløb.
Formidlingssum for en killing og en ungkat kr. 1200-, der skal være en anden social kat i hjemmet, ellers skal de ud med en søskende (samlet formidlingssum vil så være kr. 2000,-).
Formidlingssum for en voksen kr. 800,-

Alle vores killinger og katte vil ved formidling være neutraliserede, 2 x vaccinerede, id-mærkede, sundhedstjekkede og behandlet for evt. utøj.

I Danmark siger loven, at husdyr, herunder også katte, skal holdes på egen matrikel:
Bekendtgørelse om loven om mark- og vejfred

For inspiration til løbegårde mm:
katte – byg selv gruppe
Katte-idegruppe-inspiration til selvbyg